Napkin folding یا هنرتازدن دستمال سفره: تنها تفاوت اصلی این سبک با اوریگامی در این است که به جای استفاده از کاغذ، از دستمال‌های مخصوص پارچه ای به اسم نپکین(napkin)  استفاده می‌کنیم. گفته می‌شود این روش را برای اولین بار انگلیسی‌ها برای تزیین کردن میز رستوران‌ها استفاده کردند و سابقه‌ای نسبتا طولانی دارد.کدبانوهای خوش ذوق و مدیران رستوران‌ها طرفدار پروپاقرص این شاخه‌ی اوریگامی هستند.تنوع مدل‌ها و زیبایی شکل‌هایی که با این روش ساخته می‌شود، در حدی سفره یا میز شما را اشتهاآور می‌کند که اگر آن را یاد بگیرید، به مهارتی حرفه‌ای جهت شگفت‌زده کردن میهمانانتان مسلط شده‌اید.

مهم نیست که شما چه مراسمی پیش رو دارید.جشن تولد، عروسی، مهمانی خانوادگی، سالروز ازدواج، قرار عاشقانه و …

مهم این است که شما با یادگیری این روش از اوریگامی می توانید همواره مدل‌های متناسب با موضوع میهمانی‌تان بسازید و از این جهت سفره و میزپذیرایی‌تان را هوشمندانه تزیین کنید.

دستمال‌های استفاده شده در این روش نیز به مانند اکثر کاغذهای مورد استفاده در اوریگامی، به صورت مربعی و در ابعاد نسبتا بزرگ به فروش می‌رسند.علاوه‌ بر این ما می‌توانیم به جای دستمال‌های پارچه‌ای، از دستمال‌های کاغذی

یک‌بار مصرف هم استفاده کنیم.اما با توجه به قابل شست‌وشو بودن دستمال‌های پارچه‌ای و آسیب کمتری که به محیط زیست وارد می‌کند، بهتر است تا آنجا که امکان دارد از دستمال‌های یک‌بار مصرف کمتر استفاده کنیم.

در ادامه تصاویر تعدادی از مدل‌های تا شده‌ی دستمال سفره را می‌بینیم:

بادبزن دوبل، یکی از مدل¬های زیبای هنر تا زدن دستمال سفره

بادبزن دوبل، یکی از مدل‌های زیبای هنر تا زدن دستمال سفره


برگ، یکی از مدل¬های زیبای هنر تا زدن دستمال سفره

برگ، یکی از مدل‌های زیبای هنر تا زدن دستمال سفره


قایق، یکی از مدل¬های زیبای هنر تا زدن دستمال سفره

قایق، یکی از مدل‌های زیبای هنر تا زدن دستمال سفره


پرنده، یکی از مدل¬های زیبای هنر تا زدن دستمال سفره

پرنده، یکی از مدل‌های زیبای هنر تا زدن دستمال سفره


گل رز، یکی از مدل¬های زیبای هنر تا زدن دستمال سفره

گل رز، یکی از مدل‌های زیبای هنر تا زدن دستمال سفره